Tone of voice | Al je content dezelfde kleur vuur

De ene dag schrijf jij een post, de andere dag Tanya van Sales. Een freelance marketeer heeft ooit een e-mailfunnel voor je in elkaar gezet, en je webteksten zijn door wéér iemand anders geschreven🥸.

Maakt dat uit? Hm. Een beetje.

Als je overal op een andere manier praat, hoe gaan mensen je merk dan herkennen? Nou. Niet.

Wil je een sterke merkidentiteit creëren?

Een uitgewerkte Tone of voice die bekend is bij het hele team zorgt ervoor dat alle externe communicatie dezelfde toon en stijl heeft. En dat gaat wel iets verder dan: “we schrijven op een speelse en luchtige manier.” Want daar heeft iedereen een ander idee bij.

Samen definiëren we de lagen van jouw merkpersoonlijkheid.

Is jouw merk bescheiden of trots? Emotioneel of rationeel? Welke kenmerken zijn het sterkst aanwezig?

Ook leggen we de schrijfstijl vast, zodat die overal consistent is. Zeg je 20.00 uur, 20:00 uur of acht uur? Gebruik je wel of geen jargon, of Engelse termen?

Dit doen we allemaal in een online workshop. Zodat ál jouw content dezelfde kleur vuur spuugt🔥. Ongeacht wie in jouw organisatie er achter het toetsenbord zit.

€1.350,- excl. btw

Wil je een tone of voice én brand story? Dan krijg je korting.

“In een online meeting heb ik samen met Saskia de tone of voice van mijn bedrijf uitgestippeld. Saskia stelt goede vragen, ze weet hoe ze diep kan graven. We zijn samen tot de kern van mijn bedrijf gekomen en hebben dat in woorden weten uitdrukken.

Het was een waardevolle sessie en ik heb er een waardevol eindresultaat aan overgehouden, waar ik telkens naar kan teruggrijpen.”

Sander Claessens, Procurement Consultant @ Kitsune Consulting

Heb ik nodùggg. What’s next?

  1. ¡Hola!
    Jij stuurt mij een Mexicaanse postduif zodat we een online kennismaking kunnen inplannen. Daarin bespreken we o.a. je organisatie en de inhoud van het project. Voelen we allebei positive vibes? Dan maak ik een voorstel voor je.

  2. ¿Cuándo?

    In mijn voorstel lees je wat je van me kunt verwachten, hoe de planning eruitziet en wat de volgende stappen zijn. Alles in orde? Top. Jij ondertekent het voorstel en stuurt het retour. Dan ga ik ondertussen op zoek naar mijn Vijftig Tinten Vuur.

  3. ¿Qué?
    Heb ik je aanbetaling ontvangen? Dan is het tijd voor de workshop. Tijdens een online sessie van max. anderhalf tot twee uur ga ik aan de slag met jou en eventueel een van je teamleden. Samen discussiëren we en definiëren we jouw merk, zodat het een duidelijk gezicht krijgt.

  4. ¡Fiesta!

    Alle informatie die boven tafel is gekomen, verwerk ik in een overzichtelijk document: dé tone of voice van jouw merk. Na drie weken ontvang je een handboek dat de basis vormt van al je communicatie-uitingen. Jouw merk is ready to kick ass!

Elke maand een scherpe dosis schrijftips, inspiratie en licht verteerbaar leesvoer ontvangen?

(Mét een Mexicaans randje)

Pijl pittige teksten Spaanse peper

Lees dan mijn nieuwsbrief De Monthly Peper.